Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /index.php on line 2

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /index.php on line 3

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /includes/app_top.php on line 3

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /index.php:1) in /includes/app_top.php on line 3
 OmnicomMediaGroup
 
 
jtlarone jslartwo

Aktualności

Mozaic OMG rozwija marketing muzyczny

Podczas konferencji pt. „Marketing muzyczny – niestandardowe formy oddziaływania”,
która odbyła się 11.06.br., przedstawiciele Mozaic wraz z zaproszonymi gośćmi zaprezentowali najnowsze trendy oraz możliwości reklamowe, jakie niesie marketing muzyczny.

Potencjał świata muzyki jest coraz częściej dostrzegany przez marketerów. Działalność muzyczna niesie ze sobą szereg możliwości - począwszy od teledysków czy koncertów
oraz dalszych działań promujących np. nowy album, po nastrój, jaki muzyka wywołuje
i skojarzenie z artystami, którzy poprzez swoją twórczość kreują określone style i trendy. Dlatego właśnie Mozaic, dział od ponad trzech już lat zajmujący się projektami specjalnymi, product placement i sponsoringiem w Omnicom Media Group, rozwija marketing muzyczny w Polsce współpracując z największymi wytwórniami i uznanymi managerami gwiazd, korzystając także z międzynarodowych doświadczeń sieci Omnicom.

Prelegenci konferencji – praktycy i znawcy tematu – przedstawili wieloaspektowy potencjał marketingu muzycznego, zwłaszcza w Polsce, gdzie dziedzina ta dopiero zyskuje zainteresowanie:
• Olivier Trethewey z Fuse International London (Omnicom), w prezentacji pt.“Brand Harmonies. Music is a Changing Media Landscape” przedstawił możliwości wykorzystania muzyki w działaniach marketingowych oraz potencjał tworzenia muzyki na potrzeby marek,
• Edi Razum, reprezentujący Sony BMG London, opowiedział o doświadczeniach
ze współpracy z U2, Pink oraz marką Tommy Hilfinger w projektach muzycznych
jako „Branded Entertainment as seen by a Music Entertainment Company”,
• Ewelina Krysiak oraz Maciej Zieliński ze Snap/Sony BMG Poland zaprezentowali spojrzenie organizatora imprez muzycznych i bezpośredniej współpracy z artystami Sony BMG pt. “Dywersyfikacja działań wytwórni fonograficznych w kontekście marketingu muzycznego”,
• Marek Rosłan jako przedstawiciel Domu Badawczego Maison i IMS S.A. przedstawił wyniki badań nt. preferencji muzycznych i wpływu muzyki na nastrój odpowiadając
na intrygujące pytanie: „A czego Pan słucha, Panie 17321?”,
• Katarzyna Kanclerz (Promotion House), znana manager wielu polskich gwiazd opowiedziała o zupełnie nowym spojrzeniu na muzykę. Wystąpienie zatytułowane „Marketing i marzenia…” pokazało, że muzyka to nie tyle melodia i głos, co nastrój, spełnienie nadziei, uczucia, wyraz zrozumienia potrzeb odbiorcy, co w kontekście marketingu muzycznego podkreśla niespodziewany potencjał muzyki jako kanału komunikacji,
• Urszula Chim, Group Account Director Mozaic OMG podsumowując wcześniejsze wystąpienia w prezentacji pt. „Marketing muzyczny. Sztuka rozsądnego kompromisu” i prezentując jednocześnie dotychczasowe realizacje Mozaic i ich efekty
(np. współpraca Natalii Kukulskiej i Carefree oraz Ani Dąbrowskiej z Nissanem Micra), podkreśliła wieloaspektową atrakcyjność tej formy przekazu oraz korzyści, jakie może odnieść każda ze stron angażujących się w reklamowe projekty muzyczne.

Wystąpienia wszystkich gości spotkania dowiodły, że muzyka staje się nowym medium
z ogromnym potencjałem – możliwościami tak szerokimi, jak tylko może przynieść pomysłowość w połączeniu ze strategią marki.

Rok 2008 na polskich scenach dowodzi, że faktycznie muzyka zaczyna w Polsce odgrywać rolę nie tylko rozrywki czy sztuki, ale także kreatora stylu, trendów, nastroju i specyficznego klimatu, który coraz częściej, choć jeszcze nadal mało odważnie, wykorzystywany jest
przez marki. Muzyka staje się kanałem komunikacji marketingowej z klientami, którzy
dzięki wsparciu wizerunku artysty, czasem także tzw. niszowego, i uczuciach towarzyszących odbiorowi muzyki, bardziej zauważają i milej kojarzą markę, z którą
w tym otoczeniu się stykają.

Wielka muzyka wkracza do Polski, coraz częściej przybywają światowe gwiazdy, ilość dużych koncertów w tym roku przekracza dotychczasowe rekordy, ale także polskie gwiazdy i ich twórczość zyskują nową rangę. Dowodzi to, że muzyka jest coraz bardziej potrzebna, coraz silniej oddziałuje, przez co wnosi także ogromny potencjał dla marketerów, by poprzez obecność brandów w projektach muzycznych, cross-promocje z artystami, przenosić pozytywne skojarzenia z idolami i określonym stylem na ich marki. Mozaic dostrzegł
te szanse i oferuje klientom możliwości zaprezentowania marek w dyskretny,
ale trudny do przeoczenia sposób we właściwym, dopasowanym kontekście muzyki,
w projekcie zawsze uszytym na miarę brandu.

Wśród aktualnych propozycji działań z zakresu marketingu muzycznego Mozaic proponuje m.in.: zintegrowanie brandu z międzynarodowym projektem imprez klubowych – Armada Nigths, stworzenie kompleksowego projektu muzycznego sygnowanego marką kobiecą
oraz liczne oferty sponsorowania najlepszych polskich wykonawców i najbardziej spektakularnych eventów.
Kilkuletnie doświadczenie Mozaic w realizacji niestandardowych projektów marketingowych sprawia, że zarówno pomysłowość w zaprezentowaniu marek, znajomość mechaniki produkcji, jak i wyczucie efektów, pozwalają na bieżące dopasowywanie projektów
do potencjału, potrzeb i stylu brandów.

Muzyka wraz ze swoją siłą wpływania i wzbudzania dobrych emocji i wręcz odpoczynku w dobie rosnącego zmęczenia widzów, czytelników czy Internautów tradycyjnymi reklamami, daje możliwość dyskretnego przekazu marketingowego
w otoczeniu, które jest pożądane przez słuchacza i od którego nie będzie chciał uciec, w przeciwieństwie np. do bloków reklamowych w telewizji. Jak pokazują wyniki badań przeprowadzonych przez OMG Metrics dla Macroscope OMD na początku 2008 roku, ponad 70% widzów telewizyjnych podczas bloku reklamowego wychodzi z pomieszczenia,
w którym znajduje się telewizor, przełącza odbiornik na inny program lub zajmuje się czymś innym, a tylko nieco ponad 13% ogląda reklamy. Zaś przyglądanie się przez fanów gwiazdom w ulubionych teledyskach, czy skupianie uwagi na ich występie podczas koncertu, daje możliwość przyciągnięcia widza także do prezentowanego brandu w dobrze „skrojonym” projekcie.

W przekonaniu o atrakcyjności i skuteczności marketingu muzycznego Mozaic zorganizował konferencję „Marketing muzyczny – niestandardowe formy oddziaływania”, która spotkała się z zainteresowaniem. Możliwości, jakie niesie działalność muzyczna, zaprezentowane podczas spotkania oraz przekonanie i odwaga marketerów do zaangażowania w tego typu projekty, stwarza szanse na rozwinięcie nowej, ciekawej dziedziny marketingu
w Polsce.