Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /index.php on line 2

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /index.php on line 3

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /includes/app_top.php on line 3

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /index.php:1) in /includes/app_top.php on line 3
 OmnicomMediaGroup
 
 
jtlarone jslartwo

Aktualności

Sukces konsumencki kampanii Carefree z udziałem Natalii Kukulskiej dzięki pomysłowi Optimum Media OMD i Mozaic

Zaangażowanie konsumentek cenniejsze niż GRP !

Optimum Media OMD przygotowało udaną akcję promocyjną wkładek higienicznych Carefree. We współpracy z Mozaic zrealizowano także aktywności z udziałem celebrity – Natalii Kukulskiej.

Celem kampanii było wytworzenie w Grupie Celowej potrzeby używania wkładek higienicznych przez młode dziewczyny oraz pokazanie im, że wkładki Carefree zapewniają nie tylko świeżą i komfortową ochronę, ale wpisują się w ich osobowość, styl życia, a nawet potrafią współgrać z kobiecą zmiennością zdania i nastroju.

Zaktywizowanie i edukacja nt. produktu takiego jak wkładki higieniczne to niełatwe wyzwanie, opierające się przede wszystkim na umiejętnym, przystępnym i niekrępującym przekazaniu informacji o funkcji tego produktu do grupy dziewcząt w wieku 15-20 lat., która jest szczególnie wyczulona na brak wiarygodności przekazu i sztuczność dialogu, ponadto wybredna z krótkotrwałą uwagą i ma bardzo sprofilowane zainteresowania.

Optimum Media OMD wraz z Mozaic wykorzystało fakt, że grupa ta zwykle stawia na swobodę, wolność wyboru, dopasowanie ubioru do swojego stylu a nawet nastroju, że uwielbia zakupy i jest zafascynowana modą, czerpie gros wiedzy z magazynów oraz Internetu oraz że na decyzje zakupowe tej grupy bardzo duży wpływ mają celebrities.

Promocja oparta została na kilku aktywnościach, dzięki którym z komunikacją tak trudnego produktu, jakim są wkładki higieniczne, udało się dotrzeć do młodych konsumentek, a nawet zachęcić je do wzięcia udziału w konkursie.
Kampania prowadzona była w prasie – młodzieżowym magazynie chętnie czytanym przez Grupę Celową, w Internecie, w programie In&Out stacji telewizyjnej VIVA Polska, a także podczas koncertów i w teledysku gwiazdy, idola konsumentek – Natalii Kukulskiej.

Kampania obejmowała dwa etapy, które zostały spójnie połączone przez nagrodę główną konkursu Carefree.
Pierwszym było stworzenie specjalnego działu z konkursem w magazynie Bravo Girl - „Odśwież szafę za free z Carefree”, gdzie stylistka z Bravo Girl przedstawiała różnorodne style ubrań, jakie można skompletować w swojej szafie z pomocą konkursu Carefree. Hasłem akcji było: „Wygraj zakupy za 3 tysie!”, którym dzięki młodzieżowemu swobodnemu językowi udało się dodatkowo przekonać konsumentki do udziału w konkursie Carefree. Akcja rozgrywała się na stronie internetowej magazynu, a uczestniczki przysyłały projekt swojej wymarzonej szafy wraz z opisem ich ulubionego stylu ubierania się do redakcji programu VIVA Polska.
Nagrodą główną były zakupy ze stylistką Bravo Girl o wartości 3 tysięcy złotych oraz lunch z gwiazdą, a także sesja zdjęciowa w magazynie i udział w programie In&Out na antenie VIVA Polska.

Druga część projektu to związanie się marki Carefree z artystką Natalią Kukulską i udział w jej trasie koncertowej promującej nową płytę Sexi Flexi, która świetnie pasowała do pełnej nazwy produktu Carefree Flexi Form.
Ta część kampanii przeprowadzona została z Mozaic – działem OmnicomMediaGroup specjalizującym się w realizacji projektów niestandardowych i sponsoringowych. Logo marki Carefree znalazło się na wszystkich materiałach promujących trasę artystki i koncerty w pięciu miastach Polski – w prasie, telewizji, w Internecie, na plakatach, a także na biletach. Teledysk z płyty Sexi Flexi do piosenki „Fantasies”, którego premiera miała miejsce w czerwcu br., został nakręcony wraz z silną obecnością Carefree, która subtelnie, ale zauważalnie widoczna była także podczas koncertów Natalii Kukulskiej poprzez wprowadzenie w tle występu wizualizacji w postaci charakterystycznego dla Carefree kwiatu stokrotki. Zatem marka obecna była z pełnym brandingiem zarówno podczas koncertów i przed nimi. a stokrotka Carefree stała się elementem teledysku do piosenki gwiazdy.
Ciekawym elementem komunikacji produktu w promocji płyty Natalii Kukulskiej Sexi Fleki była także gra kolorem – zarówno koncerty, jak i teledysk do tytułowej piosenki na tej płycie artystki były zrealizowane w kolorach różu, który jest rozpoznawalną cechą opakowania Carefree.

Dzięki całej kampanii – działań zarówno w mediach kierowanych do ścisłej Grupy Celowej oraz współpracy z celebrity, zaangażowane zostały także starsze konsumentki niż grupa dziewcząt w wieku 15-20 lat, do której w założeniach kierowano kampanię. Uzyskano efekt sugerujący, że to konsumentki wybrały Carefree, nie zaś marka poszukiwała konsumentek. Dzięki tej właśnie kampanii udało się uzyskać 16% zasięgu w GC z programu In&Out oraz 24% z komunikacji konkursowej na antenie VIVA Polska, a konkurs na łamach Bravo Girl przyciągnął ponad 200 konsumentek, które przysłały zgłoszenia konkursowe.
Akcja wpłynęła także na wartościowy wzrost sprzedaży - porównując wyniki z 2Q 2008 do analogicznego okresu w 2007 roku uzyskano wyniki wyższe o 11%. Tegoroczne wyniki pomiędzy 1Q 2008 a 2Q 2008 wskazują z kolei , że efekt samej kampanii przyniósł wzrost aż o 15%* w rynku wkładek w porównaniu do sytuacji przed kampanią.

To dowód, że umiejętne zaangażowanie konsumentek w niestandardową akcję promocyjną marki może być cenniejsze i skuteczniejsze niż kosztowne GRP z bloków reklamowych!

* Źródło: MEMRB, dane z rynku nowoczesnego za okres 2007r. vs. 2008r.